неділя, 5 жовтня 2025 р.

Скульптура як символ московського занепаду

 Скульптура як символ московського занепаду

 
Скульптура "Алёнушка". Нововоронеж, 2020 р.
  Властивість мистецтва віддзеркалювати в художніх образах суспільні настрої, цінності та негаразди, якнайкраще помітна в сучасній московській скульптурі, котра демонструє занепад «культури» імперіалізму.

Загальні симптоми занепаду

  Занепаду завжди притаманне спрощення системи, погіршення її якісних характеристик, аж до повернення на примітивні ступені розвитку. На рівні держави відзначається втрата «народними масами» довіри до всіх державних інституцій, що спричиняє посилення корупції, послаблення морально-правових норм у суспільстві та зростання всіх видів злочинності.
Таратинов А. Об (жінка п'є воду з Обі). 2013 р.
  Спільнота байдужіє до суспільних проблем, аж до втрати відчуття національної чи політичної єдності. Зневір’я, відчуження та збайдужіння, породжені духовною кризою, багато хто намагається компенсувати алкоголізмом, наркоманією чи іншими видами залежності. Спрощуються культурні норми та цінності. Усе це руйнує суспільні зв’язки, що позначається на загальному рівні всього населення. Занепадає освіта та науки, зменшується кількість і якість висококваліфікованих фахівців.
Фрагмент меморіалу "Скорботна матір". Станиця Александрійська, Ставропольський край.
  По кожній з ознак сучасного занепаду московства можна написати розлогі монографії. Утім, щоби зрозуміти глибину московського падіння достатньо пригадати, як злочинців перетворюють на героїв, а людей з честю та гідністю цькують як злодіїв. Або про животіння значної частини тамтешнього населення в майже середньовічних умовах, без каналізації та водогонів.
Таратинов А. Пам'ятник невідомому водію. Село Кобона, Ленінградська область, 2020 р.
  Завдяки чому мистецтво, як один з найвищих проявів людського духу, що знаходиться на горішніх щаблях піраміди потреб А. Маслоу, демонструє явища занепаду чи не найпершим, деградуючи до більш примітивних форм і змісту.
Фрагмент пам'ятника Леніну. Новомишастівська станиця, Краснодарський край, 2016 р.

Скульптура як промовистий доказ

  На догоду режиму чекізму сучасне офіційне мистецтво Московії мобілізоване на задоволення потреб імперіалістичної пропаганди. Штукарі пристосованої до владних вимог «культури» радо заходилися героїзувати СВОлоту, звеличувати «русский мир» та цінності його версії православ’я.
Лижник Платон. Місто Кунгур, Пермський край.
  З подачі чекістської диктатури в мистецькому середовищі запанував закон вирівнювання з довкіллям, сутність котрого добре визначає московське прислів’я «с волками жить, по-волчьи выть». Тобто, або митець підлаштовується під вимог панівного режиму, і починає працювати за головним принципом соцреалізму – «вихваляти начальство в доступній для нього формі», або прирікає себе на вигнання чи цькування і упосліджене існування на батьківщині.
Фрагмент скульптури "Алёнушки" в Новосибірську
  За таких умов на заміну творчому змаганню і пошуку приходить запобігання смакам опричників та повний «одобрямс» усіх їх рішень.
"Пам'ятник прикордонникам усіх часів" із псом незрозумілої породи. Місто Новозибків, Брянська область.
  Замість знаходження нових ідей і мистецьких шляхів панує імперіалістичний соцреалізм самого примітивного штибу. Про жодні інновації чи творчий пошук навіть не йдеться, бо вони лишаються не зрозумілими чекістській бюрократії, навченій лише «держать и не пущать». Для безбарвних «путіних» з Луб’янки будь-який вид мистецтва важить не більше, ніж інструмент звеличення «геніальності» чергового владного «недопалка = блідої молі». Незручні теми просто позбавляють права на існування в інформаційному полі РФ.
М.Боппосов і його "шоколадний" заєць
  Під впливом зовнішнього тиску товариства ім. Дзержинського, митці, що не наважилися на еміграцію, привчаються до навичок самоконтролю, і вмикають самоцензуру, аби уникнути статусу «ворогів народу» «іноагентів».
М. Боппосов та його півень з навозу
  Під державним та суспільним тиском «творчість» зіщулюється до відповідності ідеологічним штампам, і закономірно занепадає до рівня халтури. Якщо на початках «російський стиль» вичерпно характеризувався такими поняттями як штучність та умоглядність, то наразі йому більше личать визначення примітивність, брутальність і деградація.


Сайт містить унікальні тексти, кожен з яких уперше був оприлюднений саме тут. Бажаєте читати нові статті першим? Натисніть на дзвоник розташований в правому нижньому кутку монітора!

Немає коментарів:

Дописати коментар