Панівна ідеологія путінізму
Нємцов А. Під мирним небом. 2018 р. |
Ідеологія, яку тепер сповідує Кремль, існує, просто вона не впадає в око. Щоб її розпізнати, слід зробити невеличку мандрівку в царину московського імперіалістичного мистецтва.
Навіть ті українці, які до 2014 року дивилися виключно українські телевізійні канали, легко пригадають, зняті приблизно одночасно московські фільми, в одних з яких звеличувалася велика сталінська перемога у Другій світовій війні, а в інших – самовіддана боротьба з революційними бунтівниками царської охранки.
Або як Москва вихваляла чекістів разом з їхнім очільником Юрієм Андроповим, і разом з тим будувала пам’ятки імператорам, а підконтрольна владі московська православна церква оголосила царя Ніколая II святим страстотерпцем.
В. Путін купається в променях слави Александра Невського. Сучасне московське "мистецтво". |
Чому комуністичні опричники, що сповідували атеїзм, перетворилися на православних чекістів, які поєднують віру в Христа із запеклим сталінізмом? Якого дідька колеги-спадкоємці тих хто колись розстріляв родину Ніколая II, сьогодні розбивають лоби біля ікони останнього московського імператора?
Відповідь проста: всі теперішні очільники РФ вийшли із шинелі московського комунізму, який сповідував принцип соціалістичного реалізму.
Вважається, що ремісники від «мистецтва» соцреалізму прагнули ідеалізувати в своїх творах фантазії про бажане майбутнє, утопію блаженних острові комунізму, які обіцяли диктатори, що невибагливо оголосили себе «пролетарськими», а згодом їх не кращі наступники заховали визначення тоталітарної тиранії за брехнею про «культ личности».
В реальному житті соціалістичний реалізм виконував функцію вихваляння начальства в доступній для нього формі.
У сучасній РФ утопічну складову соцреалізму успадкувала так звана московська опозиція. Її химерні гасла «прекрасной России будущего», не що інше, як морква на вудці, яка стимулює уярмленого віслюка тягти в бажаному напрямку візок із зажерливою та зманіженою владою. Чи варто казати, що «ішак» ніколи не дожене моркву, вудку з якою цупко тримає кремлівська кліка.
Скрепецький С. Прекрасная Россия будущего. |
Інша складова соціалістичного реалізму дає ключ до розуміння ідеології сучасної влади РФ. Саме вихваляння панівної влади так, аби вона могла це зрозуміти, становить саму сутність ідеології юрби з імперською ідентичністю, замість етнічної.
Якщо подивитися з цієї точки зору, то зникають усі вдавані світоглядні суперечності. Цар Ніколай вважається гарним допоки не втратив владу. За це його варто шанувати як царя і страстотерпця. Але за те, що виявися заслабким і не втримав престол, він вартий осуду та кпинів. Для московства сила дає право, а слабкість означає провину.
Сталін гарний, бо всьому світу показав московську міць. Хрущов – бевзь і блазень, бо втратив владу, яку б мав міцно тримати в руках. Маріонетка на троні Пьотр I – сила, бо «Россию поднял на дыбы». І не суттєво, що це зробив не він, а «птенцы гнезда Петрова».
Жандарми та царські контррозвідники – молодці, бо захищали владу та імперію, як і чекісти, які їх потім «пустили в расход» з подібних міркувань. Тому на Московщині неподалік від пам’ятників діячам більшовизму, можна зустріти пам’ятки самодержавства.
Якщо подивитися з цієї точки зору, то зникають усі вдавані світоглядні суперечності. Цар Ніколай вважається гарним допоки не втратив владу. За це його варто шанувати як царя і страстотерпця. Але за те, що виявися заслабким і не втримав престол, він вартий осуду та кпинів. Для московства сила дає право, а слабкість означає провину.
Сталін гарний, бо всьому світу показав московську міць. Хрущов – бевзь і блазень, бо втратив владу, яку б мав міцно тримати в руках. Маріонетка на троні Пьотр I – сила, бо «Россию поднял на дыбы». І не суттєво, що це зробив не він, а «птенцы гнезда Петрова».
Жандарми та царські контррозвідники – молодці, бо захищали владу та імперію, як і чекісти, які їх потім «пустили в расход» з подібних міркувань. Тому на Московщині неподалік від пам’ятників діячам більшовизму, можна зустріти пам’ятки самодержавства.
Стосовно начальства в московській спільноті завжди діє принцип реальної, а не паперової, сталінської конституції, яка складалася усього з двох статей. «Статья 2. Когда Вождь не прав смотри статью 1. Статья 1. Вождь всегда прав!».
Виходячи з принципу, що начальство зажди має рацію, московська влада схвалила підручники з історії, наказала зняти фільми та написати тони різної макулатури. Імперія не потребує громадян, їй необхідні лише піддані, які житимуть за принципом «скачи враже, як пан скаже».
В цьому сила московства, яка єднає їх у згуртовану зграю, що заради імперії, прагне поневолити всіх на своєму шляху. Але ж у цьому їх слабкість. Подібне світосприйняття ще так сяк годилося б для середньовіччя, та жодним чином не відповідає інформаційному суспільству, яке вимагає від кожного самостійного мислення та ініціативи.
Українська волелюбна вдача, відповідно до якої «де два українці – там три гетьмани», також має свої сильні і слабкі сторони. Бо жодна птаха не літає з одним крилом. Наша слабкість в роз’єднаності, породженою гостротою внутрішніх суперечностей. Саме на цей розбрат числить Росія, сподіваючись, що ми знов самі себе здолаємо, як бувало раніше в нашій історії.
Наша сила в прагненні до рівності та вольності. І ми переможемо, коли більшість українства збагне необхідність рівності всіх перед законом, та вольності робити все, що ним не обмежено. Інакше кажучи коли українська нація зрозуміє потребу збудувати, і потім створить, правову державу контрольовану громадянським суспільством.
Після багатовікової неволі ми робимо лише перші нелегкі кроки в цьому напрямку. Війна і загроза зовнішнього поневолення – каталізатор, який пришвидшує всі суспільні процеси. Що переможе в Україні: московське середньовіччя чи український модерн, залежить від кожного з нас.
Шурпін Ф. Ранок нашої батьківщини. 1946 - 1948 р. |
В цьому сила московства, яка єднає їх у згуртовану зграю, що заради імперії, прагне поневолити всіх на своєму шляху. Але ж у цьому їх слабкість. Подібне світосприйняття ще так сяк годилося б для середньовіччя, та жодним чином не відповідає інформаційному суспільству, яке вимагає від кожного самостійного мислення та ініціативи.
Болдінська осінь Д Медведєва на тлі А. Пушкіна. Сучасний московський соцреалізм. |
Наша сила в прагненні до рівності та вольності. І ми переможемо, коли більшість українства збагне необхідність рівності всіх перед законом, та вольності робити все, що ним не обмежено. Інакше кажучи коли українська нація зрозуміє потребу збудувати, і потім створить, правову державу контрольовану громадянським суспільством.
Після багатовікової неволі ми робимо лише перші нелегкі кроки в цьому напрямку. Війна і загроза зовнішнього поневолення – каталізатор, який пришвидшує всі суспільні процеси. Що переможе в Україні: московське середньовіччя чи український модерн, залежить від кожного з нас.
Сайт містить унікальні тексти, кожен з яких уперше був оприлюднений саме тут. Бажаєте читати нові статті першим? Натисніть на дзвоник розташований в правому нижньому кутку монітора!
Немає коментарів:
Дописати коментар