Міфи Московії: юдей-хозарин князь Володимир Великий або «40 на 60»
Заболотський П. Навернення князя Володимира в християнство. 1866 р. |
У намаганні прищепити московству цікавість до традиційної давньоруської віри реконструктори вперлися в глуху стіну несприйняття духовного світу Русі-України зросійщеним фіно-угорським та тюркським населенням РФ. Через те, що обґрунтувати «За» виявилося досить складно, вдалися до аргументів «Проти»: проповідники московського оновленого язичництва зосередилися на критиці християнства взагалі, і особистості хрестителя Русі-України зокрема.
Задачу дискредитації постаті князя Володимира вельми спрощував брак інформації про життя і чин цієї людини, що дозволяло розгулятися уяві та досить вільно тлумачити факти його походження.
Родовід князя Володимира: наявна інформація
Єдині, фактично тотожні, свідчення про батьків князя містять давні літописи: Іпатіївський, Лаврентіївський та Радзивіллівський. Інформація обмежується повідомленням про пропозицію Добрині громадянам Великого Новгороду попрохати в князя Святослава Ігоровича прислати володарювати в їх край Володимира – сина князя Святослава та ключниці його матері княгині Ольги Малуші. Відзначимо, що Іпатіївський літопис означає посаду неньки Володимира дещо інакше: «Малуши милостьницѣ Ѡльжины сестра же бѣ Добрынѧ» (Ипатьевская летопись / Полное собрание русских летописей. М.: «Языки русской культуры», 1998. Т.2 – С. 58]. Добриня доводився братом Малуші, батьком їх був «Малъко Любчанинъ».Пам'ятник Малуші і Володимиру. Коростень, 2007 р. |
На додачу, Лаврентіївський літопис містить не зовсім зрозуміли згадку про смерть людини з нетиповим для слов’ян ім’ям «Малъөръдь» (варіант – Малъфридъ) у 1 000 році. (Лаврентьевская летопись / Полное собрание русских летописей. М.: «Языки русской культуры», 1997. Т.1. – С. 129).
На підставі двох останніх повідомлень виникла гіпотеза про скандинавське походження матері князя Володимира. Наскільки вона обґрунтована кожен може зробити самостійний висновок.
Златник Великого князя Володимира з княжим тризубом |
Вихідні данні літописів роблять прозорими подальші спроби московського тлумачення родоводу князя Володимира Святославича.
«Хазарський слід» у розвідках московитів
Валерій Ємельянов – перший, хто висунув версію про юдейське походження князя Володимира. Викладач арабських мов, фундатор і провідник Всесвітнього Антисіоністського Фронту «Пам’ять» (ВАСАМФ «Память») виклав свою гіпотезу в книзі «Десионизация», вперше оприлюдненого за вказівкою диктатора Сирії Хафеза Асада в часопису «Аль-Баас» в 1979 році. Невдовзі Організація визволення Палестини передрукувала книгу в Парижі, завдяки чому вона швидко поширилася в самвидаві Совдепу.Обкладинка книги В. Ємельянова "Десионизация" |
Великий князь Володимир Великий з тризубом. Фреска в базиліці Святого Петра у Ватикані. |
В інших аспектах твердження Ємельянова збігаються з літописними джерелами: Володимир доручив підлеглим варягам вбити брата Ярополка, завдяки чому захопив владу та приготував ґрунт для прийняття християнства.
Оскільки Ємельянов дотримався доктрини Геббельса «40 на 60», і надав 60% інформації відповідної до першоджерела, дехто легко проковтнув і 40% тверджень сумнівних.
Найвідомішим з його послідовників можна вважати Алексія Добровольського (Доброслава), який у своїх творах надав багато місця викриттю злодіянь князя Володимира – байстрюка князя Святослава Завойовника та його наложниці юдейки Малки.
Ритуали московського язичництва, версія і виконання Алексія Добровольського |
Літописи дозволяють припустити інший висновок зроблений Добровольським: спираючись на ромейську (візантійську) діаспору на Русі, Володимир захопив Корсунь, одружився з сестрою імператорів Східної Римської імперії та запровадив християнство на Русі.
Бєлов І. Облога Корсуні князем Володимиром |
В наведених твердженнях виразно відстежується принцип «40 на 60». З нічим не обґрунтованого твердження про юдейське походження Малуші, Доброслав виводить документально підтверджені факти подрібнення Русі на удільні князівства та завоювання їх онуком Чингісхана Бату-ханом (Батиєм). При цьому Добровольський чомусь не згадав, хто насправді допомагав Батию завойовувати Русь.
Не оминув увагою князя Володимира й «академик Арийско-Русско-Славянской академии» Владимир Іванов (Істархов). На його думку, викладеній в книзі «Удар русских Богов», після поразки завданої Великим князем Святославом Завойовником Хозарському каганату, юдеї почали переселення в Україну-Русь задля «внедрения своих кадров в высшие эшелоны власти использовали свой любимый метод – совращение властителей через еврейских женщин». (Истархов В. А. Удар Русских Богов. СПб.: Редактор, 2001. – С. 270).
Під юдейський вплив потрапила «мать князя Святослава – княгиня Ольга, исходя из своего расово-порочного христианского мироощущения, приняла на работу ключницу девушку Малушу» (там же). Подальші наслідки, з усіма належними похідними, збігаються з висловленими раніше Ємельяновим та Добровольським.
Дослідник міфічної Гіпербореї Валерій Дьомін вбачав у шлюбі Володимира з Малушею відгомін боротьби християнки княгині Ольги з власним сином язичником Святославом. Саме задля посилення впливу на сина Ольга влаштувала його шлюб з «ключницею юдейкою Малкою». (Демин В.М. От Ариев к Русичам. М.: «Русская Правда», 2001. – С. 241).
На думку Дьоміна, син Малки виявився мало спроможним протидіяти впливу іноземців. Тому, аби задовольнити войовничі настрої варязької дружини Володимир ліквідував брата Ярополка (там же, с. 250 – 251). Надалі князь пішов за настроями найбільш організованої та згуртованої сили – християнської частини княжої дружини.
Рябушкін А. Богатирський бенкет у ласкавого князя Володимира. 1888 р. |
В творі Дьоміна ми знов спостерігаємо принцип «40 на 60»: наслідки володарювання князя Володимира пояснюються стратегічними задумами княгині Ольги християнізувати Русь. При цьому лишається недоведеним юдейське походження Малуші, її приналежність до юдаїзму, як і характер впливу на неї християнки Ольги. І зовсім нехтується обумовленість дій будь-якого політика зовнішніми обставинами, на які він має мінімальний вплив.
До подібного крутійства вдався й історик за освітою Лев Прозоров на псевдо «Озар». Він узяв до уваги версію, що Малуша і Добриня діти древлянського князя Мала, але надав перевагу припущенню, що вони таки хозарського роду. Для обґрунтування цієї версії він навів ім’я матері Володимира – Малка, від семітського «малік» (ملِك [mlik]) – «володар, король») згадане лише в доволі пізно створених літописах, на кшталт Никонівського. (Озар. Святослав Хоробре: ИДУ НА ВЫ! М.: «Белые альвы», 2006. – С. 217 – 218).
Єфошкін С. Князь Володимир. Юність. |
Прозоров вважає Добриню хозарином, який отримав ім’я завдяки практиці запозичення. У цьому випадку Озар спромігся відійти від первісної версії міфу, вигаданого Ємельяновим, який пояснював ім’я Добрині від єврейського – «Дабран»: балакун, базікало, оратор.
Рябушкін А. Добриня. Ілюстрація до книги "Русские былинные богатыри", 1895 р. |
На цьому перелік прихильників гіпотези про хозарське походження князя Володимира не вичерпується, але всі їх версії мало чим відрізняються від вищенаведених. Їх усіх об’єднує слабка доказова база висунутих тверджень.
Факти проти вигадок
Усі спроби московства довести юдейське (хозарське) походження князя Володимира ґрунтуються виключно на пізніх московських версіях імені його матері Малуші та діда Малка, і не мають жодного іншого підтвердження. Не існує жодних вагомих доказів того, що імена Малк та Малка походять від титулу хозарського (юдейського) володаря «מֶלֶך» (мелех).Єдиний аргумент на їх користь: хоча в Хозарському каганаті володарів називали «каган» і «бек», але в документах написаних на івриті дійсно зустрічається переклад титулу бека словом «малік».
При цьому московські автори хозарського міфу чомусь не згадують, що імена з коренем «мал» були досить поширені на землях Давньої Русі. Наприклад, ім’я «Малік» зустрічається в українських селян, що жили в XVI – XVII століттях. (Тупиков Н.М. Словарь древнерусских личных собственных имен. 1903. – С. 241).
Ототожнювати слова «робичич» та «раввинач» взагалі немає жодних підстав: відсутні будь-які докази і факти фальсифікації в літописах відповіді Рогніди, яка й назвала Володимира робичичем.
Лосенко А. Володимир і Рогніда, 1770 р. |
Тлумачення титулу Володимира Святославича «каган», як суто юдейського, не витримує жодної критики, оскільки первісно він з’явився в якості назви володарів Тюркського каганату, що й зафіксували тогочасні китайські літописи. Після занепаду держави тюрків, цей титул запозичили провідники хозар.
Вірогідно, володарі Русі на правах переможця долучили титул «каган» після розгрому князем Святославом Хозарського каганату.
Населення Хозарії не було суто юдейським. Більшість дослідників дотримуються думки, що юдаїзм сповідували лише провідна хозарська верства. Простолюд дотримувався традиційних вірувань тюрків, купці надавали перевагу ісламу. (Артамонов М.И. История хазар. Л.: Издательство Эрмитажа, 1962. – С. 266).
Оскільки літописи беззастережно відзначають приналежність Малуші до рабського стану, сумнівно, чи могла вона належати до родин хозарських можновладців, про поневолення яких князем Святославом не збереглося жодних свідчень.
Еггінк І. Князь Володимир обирає віру в 988 році. 1822 р. |
Попри всі зусилля повновладна володарка держави княгиня Ольга не спромоглася нав’язати православ’я Русі-Україні. Сумнівно, щоби з такою задачею впоралася б хозарська рабиня-юдейка, виключно завдяки впливу на сина, який, згідно «Повісті временних літ» (ПВЛ), тривалий час сповідував традиційну віру Русі-України.
Рідна віра Русі-України ще довго зберігала значний вплив на суспільство, натомість християнство впливало дуже обмежено, про що свідчить наявність у літописах традиційно слов’янських імен князя Володимира та його нащадків: Ізяслава, Ярополка, Ростислава та інших. Моду на грецькі чи юдейські імена руських князів літописи зафіксували в значно пізніші часи.
Поза сумнівом, нав’язування нової релігії спричинило спротив багатьох верств населення та посилило суспільну напругу. Лишається незаперечним й інший факт: у Середні віки феодальна роздрібненість була притаманна більшості європейських християнських держав.
Ківшенко А. Хрещення Русі. До 1895 р. |
В Давній Русі дійсно мав місце розбрат – міжусобні війни вели виключно князі християни, спільним предком яких був князь Володимир Великий. Але з цього зовсім не випливає, що князь Володимир Святославич та його мати мали хозарське чи юдейське походження.
Сайт містить унікальні тексти, кожен з яких уперше був оприлюднений саме тут. Бажаєте читати нові статті першим? Натисніть на дзвоник розташований в правому нижньому кутку монітора!
Немає коментарів:
Дописати коментар