Сторінки

субота, 18 лютого 2017 р.

Електронне народовладдя

Електронне народовладдя

Автор: Ігор Пушкар
"На нашем месте в небе должна быть звезда,
И ты чувствуешь сквозняк от того,
что это место свободно!"
Б. Гребенщиков 
  Рівень розвитку технічного прогресу дозволяє розв'язувати суспільні проблеми, що існують  в Україні, на якісно новому рівні.
Клавіатура майбутнього 
  Візьмемо, для прикладу, проблему корупції. Традиційний шлях: створюють органи контролю над чиновниками, потім запрваджують нагляд над контролем, згодом  спецконтроль над наглядом, і так без кінця. Кількість державних службовців зростає, разом з ними у прямій пропорції зростають можливості для корупційних дій.
  А якщо обрати інший шлях? Існують компактні прилади для відеоспостереження котрі людина може легко розмістити на собі. Чому не зобов'язати чиновників носити їх під час виконання службових обов'язків? Звичайно це не панацея, та все ж ускладнить життя хабарникам. Звуковий аналіз провадитиме спеціальне програмне забезпечення, налаштоване на ключові звуки (слова). В разі виникнення ситуації, яку робот позначить як "можливо корупційну", аналізом займуться люди  фахівці по боротьбі з корупцією.
  Серед можливих заперечень цієї новації: а як же права людини? Так само як з правами людини для пілотів та астронавтів: при їх роботі фіксується ціла низка  звукових та інших параметрів. Так і тут  посаду держслужбовця може отримати лише той, хто погодиться на контроль приладом спостереження.
Ідентифікація особи
  IT технології вже зараз дають змогу внести елементи прямого народовладдя в суспільне життя України. Кожен бажаючий міг би зареєструватися на порталі Верховної Ради, створити захищений обліковий запис з електронним підписом. Один із сайтів присвячується законотворчості, де кожен закон виставляється для голосування і внесення поправок.  Якщо протягом визначеного часу закон набирає 10% голосів від загального числа учасників, він з усіма поправками переходить до другого читання.  Потім затверджуються лише поправки, які повинні набрати не менше 33% голосів. Закон вважається прийнятим, якщо за визначений час набирає понад 50% голосів "ЗА" зареєстрованих громадян.
  До законотворчої активності не допускаються особи, що скоїли злочини проти української державності: терористи, особи що співпрацювали з окупантами та подібні їм. Усе це регулюється відповідною законодавчою базою. Для заохочення громадської законотворчої активності можна ввести систему нарахування "бонусів". Наприклад, за кожен проект закон надається 10 балів, за прийнятий  100, за участь у голосуванні  1, за внесення поправки  5, за прийняту поправку  20. Кожен користувач, який набере, приміром, 1000 балів отримує додатковий голос. Система оцінювання відкрита, аби кожен зміг перевірити правильність нарахування. Це стимулюватиме громадян підвищувати свою активність.
  У такий спосіб можливо обирати кабінет міністрів, заступників міністрів та суддів: внесення громадянами пропозицій, потім відбір претендентів з найбільшим рейтингом, і подальше електронне голосування за ці кандидатури. Голосування рейтингове, тому на кожен пост може пропонуватись необмежена кількість кандидатів. Всі претенденти повинні пройти тести на IQ, поліграф, а також огляд у лікаря-психіатра. Для загального огляду надається детальна біографія та інші важливі данні про особу, окрім її адреси проживання.
  Виключення у виборчій процедурі становитимуть лише кандидати на посади керівників силових відомств: міністр оборони, голова зовнішньої розвідки та подібні їм. Голосування по цих кандидатах варто проводити закритому сайті, де зареєструватись можуть тільки силовики. Кандидатури очільників силових відомств пропонуватиме прем'єр-міністр.
Електронне голосування у ВР
  Голосування за закони та вибори посадових осіб проводитиметься протягом визначеного часу. Кабмін призначається строком на 2 роки. Через рік публікують звіт і реєструються на нові вибори. Спочатку аби розвіяти упередження, що країну змиє хвилею популізму та лобізму, можливо запустити цю систему паралельно тій, що існує. Проголосовані новим "електронним" чином закони спрямовувати на остаточне затвердження Верховною Радою.
  Обрана з незалежних експертів міжнародна юридична експертиза оцінює закони від Верховної Ради (ВР) та Електронної Ради (ЕР  так вона може називатись). Якщо ЕР видаватиме більш якісний продукт, з наступної каденції ВР припиняє своє існування. Якщо ж ні, ЕР взаємодіє з ВР в оптимальній конфігурації.  Конфігурацію визначають міжнародні експерти, бо зрозуміло, що депутати не схильні ділитися владою. Обрання міжнародної експертної комісії можливе через прямі вибори.
  Запропоновану систему життєздатна, бо надає можливість керувати власним і суспільним життям, та знаходити в цьому сенс для мільйонів українців. Наразі в існуючій системи влади інтереси олігархічних кланів суттєво переважають над інтересами більшості українських громадян.

Думки  авторів можуть не збігатися з думкою редакції блогу.


Сайт містить унікальні тексти, кожен з яких уперше був оприлюднений саме тут. Бажаєте читати нові статті першим? Натисніть на дзвоник розташований в правому нижньому кутку монітора!

Немає коментарів:

Дописати коментар